Tuesday, May 3, 2011

Setahun sudah berlalu...

20 April 2010, ari selasa, Minggu Saham Amanah Malaysia 2010 di Kuching Sarawak, tp sume branch kena bukak kaunter depan opis, so opis aku pon terlibat...aku duty pagi tu sbb after lunch nk ke KL sbb besoknyer ada kelas IFP.
aku ngan jap depan opis
aritu kami sume pakai t shirt kuning Amanah Saham 1Malaysia (AS1M), kirenyer mambang kuning la kami sume....kaunter kt luar mmg paneh wehh..bile dpt masuk opis besh je sejukk...so lps lunch aku grak ke Ipoh-KL, drive sensorang ptg2 mmg ngantok...aku plak dh la style drive non stop..aritu mmg aku rase something...kunyah2 buah jambu yg dibeli pon x jalan...tetap ngantok...sambil2 tu aku selawat, cakap sorang2 sambil berdoa...aku xtau kenape aku buat cmtu...mmg rase something...ms tu nk sampai ke tol dh, adalah dalam 5km kot...masa tu lebih kurang kul 5 petang....tibe2 DUMMMM!!! aku TERSEDAR...aku ACCIDENTTT!!! aku ada langgar something & keta aku berpusing 2 kali pastu langgar divider kiri, keta aku stop tengah2 highway...
Highway KM 23 b4 tol duta....inilah hasil walaupon terlelap 3 saat!!!
aku still dlm keta tengah2 highway, takot nk kuar...aku kol asben, kol mak...sume risaukan aku..kol bos jgk...kol kejap2 je sbb takot bateri weak....pastu ada la org2 yg stop kt tepi highway mintak aku kuar keta...baru la aku kuar...tgk2 keta mmg terokkk...dorg tolong tolakkan keta aku ke tepi...rupenyer aku langgar satu kereta, keta tu x terok cume calar je...owner tu stop nk wat settlement...semue yg aku kol mintak aku jgn buat ape2 wpon ader tow truck dtg..asben kol etica cmner nk buat..so aku kena tunggu tow truck etica dtg sbb sume covered by etica takaful...mule2 tow truck PLUS angkot keta aku sampai kuar tol, byr tol sume baru tunggu kt tepi highway tmpt Plus sampai la kul 8.30 mlm...ms tu abg ipar-pozan & kak yang, adik aku-linda & imam pon dh lame sampai...dorg sume risaukan aku...

Alhamdulillah aku selamat tanpa kecederaan...Syukur sangat2!!!...Tow truck sampai trus bwk keta p balai polis jalan bandar, aku plak ngan adik, imam & famili blk umah adik dulu anta bdk2 blk pastu aku ngan imam p balai polis buat repot..kt balai kena isik form, amik nombor, pastu tulis la apa kejadian td...lepas tu naik tingkat 1 jmpe oficer lak...lama sket tunggu sbb oficer kuar...jmpe oficer, sembang2 sambil tulis surat saman rm300... uwaaaa....lepas dh jmper oficer g ke depan balai tmpt letak keta, amik gamba keta kiri kanan depan belakang pastu aku ngan imam follow tow truck hantar keta ke Hyundai, Wisma Kah Motor Batu 3 1/2 Jln Ipoh, ms tu dh kul 12 tengah malam...kami paksa security utk masuk gak letak keta kt dlm...lepas tu kami balik umah adik aku kt pandan jaya...    
ketaku yg diletakkan di Wisma Kah Motor keesokan hari..
Bsoknyer aku ngan Imam p ke Wisma Kah Motor utk urusan repair keta dll...lps tu Imam anta aku ke PNB utk attend kelas...wpon sampai lambat & accident aku tetap p kelas...rajin x? mlm tu lepas sampai umah kt Ipoh baru rs lenguh2 & sakit satu badan..so bsoknyer aku mc & g urut badan...baru lega...urusan keta blom settle, aku kena g amik repot polis & gambar keta kt balai selepas 1 week...ms nk amik repot tu mak aku teman aku ke balai, ke wisma kah motor...asben aku stay kt ipoh utk handle our doters...so aku x berkereta selama 3 bulan! org Etica pon ada call aku tanye pasal accident tu...mmg menakutkan kejadian nie berlaku kt aku..tp syukur sangat pada Allah SWT sebab aku selamat tanpa sebarang kecederaan..bila aku pikir2 blk mmg mcm x percaye aku selamat di tengah2 highway yg byk kereta...Allah panjangkan umo aku..so kepada sume berhati2 dijalan raye...kalo ngantok tu x payah la drive...stop your car & take rest for a while...Takecare!

No comments:

Post a Comment