Wednesday, June 29, 2011

Karnival Upin & Ipin @ Ipoh - 1st & 2nd day

Akhirnyer Upin Ipin datang ipoh...3 jun 2011 ari jumaat abis je opis aku trus ke stadium ipoh., survey2 dulu xtvt yg ader...aku daftar nayli & neesa masuk kelab upin & ipin, bayar rm15 sorg & dpt tshirt while stok last, bsoknyer aku bwk nayli & neesa g jmper upin ipin, bdk2 excited mama dia lagiii excited....bdk2 nie mmg suke katun upin ipin...so nk pegi tu mesti la pakai tshirt club upin ipin sbb nk jmpe upin ipin kan? wpon pon asben keje aku tetap bwk budak2...dgn harapan jgn meragam dah...
nayli & neesa atas stage
time aku pegi ni kul 11am, mmg ramai lgpon perasmian kul 11.30am...
MB Zamry
upin ipin & the gang
beli brg2 upin ipin
ucapan utk upin ipin tp nayli neesa x tulih pon..nayli neesa pegang bola je..
aku cdg nk bergambar ngan upin ipin & the gang xleh sbb petang baru ada, nk masuk umah opah pon berator panjang, so aku lepak2 je kt dlm tunggu perasmian & beli brg upin ipin lg & blk umah...bile balik umah...
'upin ipin' versi nayli & neesa nk recharge jap..
nayli & neesa adalah ahli kelab upin ipin tau...
ptg tu dlm kul 4.30pm aku g semula ke stadium, nayli neesa dh segar semula lps "recharge", aku x salin pon bj nayli neesa sbb nk bergambar ngan upin ipin so kena la pakai bj upin ipin, sampai2 je kami nk bergambar ngan mail & jarjit tp betul2 time aku nk byr tp RESIT ABIS, utk makluman kalo nk bergambo kena byr rm10 tp kalo ahli kelab byr rm8, aku frust betoi, kalo nk gambar jgk kena tunggu lg sejam, so aku masuk dlm stadium, nmpk upin ipin & berator la nk bergambar tp lagi sekali betul2 time aku nk byr RESIT ABIS...2x frust!! kena tunggu sejam lg! resit tu ada 50 keping je tiap sesi bergambar polaroid......so aku pon decide berator je kt depan stage sambil2 lyn xtvt atas stage...

kul 6 upin ipin dtg & dpt la kami bergambar akhirnyer...org 1st bergambar...bukan takat nayli neesa hepi...aku lg hepi sbb dpt hepikan anak2 aku...huahahaha...bile dorg amik gambar polaroid tu aku paskan camera aku kt dorg soh amik gamba gune kamera aku...
akhirnyer...bergambar bersama upin ipin...yeaaahhh..

lps tu aku trus g kt depan utk gambar ngan mail & jarjit plak, byr rm8 & berjaye kali ni sbb masih ader resit...

lepas tu blk umah la...dh PENAT!!

bsoknyer pagi2 morning aku ngan nayli neesa g stadium lg, asben ada shoot wedding so xdpt join, kali ni target aku nk masuk umah opah, smpai kul 9.30 rupe2nyer bukak kul 10...masuk2 je ramai lari2 rupenyer dorg pon nk masuk umah opah sbb semalam penuh gler...kena byr rm5, nayli neesa free..

lps puehati masuk umah opah aku g depan nk join xtvt kt situ...ntah cmner ramai gler org tibe2 aku tgk nayli HILANG!! aku dengar suara nayli jerit & nangis tp xjmper...ms tu aku sorong neesa naik stroler, aku bgtau crew lescopaque utk tolong jg neesa sambil2 aku carik nayli...pastu dengar announcement budak ilang! trus aku lari2 ke stage, nayli ngan crew lescopaque...alhamdullillah...nayli nangis2 trus aku amik & dukung nayli...
then aku beli lg brg upin ipin, ajak nayli masuk 'tadika mesra' upin ipin & dpt kalender, pastu nayli masuk pertandingan mewarna..sj suke2...beli brg rm10 & leh join...
khusyukkknyerr...
 aku still hantar gambar yg nayli kaler wpon x siap, tunggu result...hihihi x menang pon...pastu aku mintak blk gambar yg nayli kaler tu...aku nk simpan...hihi...
byk puteh dari yg berkaler...nayli penat la mama...
dh penat sume so blk la...mmg penat gler...3 ari join upin ipin...tp xpe aku puehati dpt bwk nayli & neesa jmper upin ipin...ms MB Zamry launch kata setuju buat taman tema upin ipin kt ipoh...beshnyer!!
upin ipin nnti dtg lagi ke ipoh tauuu...

1 comment:

  1. salam eyna. tq singgah blog afne. klu eyna ke parkson tu lg blh tlg belikan utk afne tak? nk 2 biji duck bill valve. tq :)

    ReplyDelete