Tuesday, October 4, 2011

Daftar ASB Umur 6 Bulan Ke Atas

Mulai 3 oktober 2011, anak2 berumur 6 bulan ke atas dah boleh daftar asb...sebelum ni asb hanya boleh untuk 12 tahun keatas...minimum pelaburan masih sama iaitu rm10 je dan maksimum rm10,000 je...bile dh lebih 18 tahun baru leh tambah maksimum rm200,000.  sapa2 yg berminat leh bawak sijil lahir anak dan ic penjaga samada ibu @ bapa...mykid x diperlukan...kalo dh 12 tahun kena bwk ic anak & ic penjaga...isi borang pendaftaran dan dapat la buku pelaburan...buat masa ni pendaftaran asb untuk 6 bulan ketas hanya boleh dibuat di pejabat asnb disetiap negeri...sebagai contoh leh daftar kat pejabat asnb ipoh atau pejabat asnb teluk intan utk negeri perak...leh refer kt sini utk senarai pejabat2 asnb tiap negeri....ejen2 asnb iaitu maybank, cimb, rhb dan pejabat pos masih belum bersedia dari segi sistem......mungkin amik masa sket...

so aku sudah semestinya daftar asb untuk cik nayli & cik neesa...aku daftar x banyak...minimum je...lengkali la nk topup lebih2...selamat melabur....

4 comments:

  1. bank2 lembab. sampai arini dorg lum apdet patches lagi....

    ReplyDelete
  2. baguih la...baru la collection opis manyak sket...haha...

    ReplyDelete
  3. bagus info ni,so saya pun nak gi buka acc asb untuk anak saya di hq asnb di kl la..anak saya da 4 tahun,..rugi kan x buka dari awal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq,cepat2 la melabur...dapat duit raye nnti masuk asb...hihi, dulu time promosi dpt tabung along tp skrg ni tabung dh abis...nnti sy upload gamba tabung along...

      Delete