Tuesday, December 20, 2011

Ombak Rindu

Ari isnin lps amik nayli dr skul, sembang2 ngan nayli pasal skul...pastu aku & asben trus ke ipoh parade utk ombak rindu...ntah pasai apa aku minat sgt nk tgk ombak rindu...mungkin sbb ramai ckp novel ombak rindu nie besh sgt2...mungkin sbb aku dh lamaaa x tgk wayang...mungkin sebab teringin?? dari segi pelakon xde la aku minat sgt lakonan pelakon2 dia...biase je...ekceli time nur kasih the movie pon aku nk tgk wayang tp x mendapat sambutan daripada pihak di sinun...so terpaksa la beli cd & tgk sorg2...kali ni aku ajak sekali je trus setuju... ;)
kami sampai ipoh parade lmbt sket...ombak rindu stat kul 2.10 tp kami sampai kul 2.30...terlepas la bbrp scene tp still paham jln cerita...xramai pon dlm wayang maybe sbb weekday...
ombak rindu ni adaptasi dari novel ombak rindu, penulis dia fauziah ashari...aku xpenah bace novel ombak rindu sbb xminat sgt baca novel...especially novel yg tebal2 bangatt...buku mahathir yg aku beli aritu pon baru 10 m/s...
pada aku cite ombak rindu nie mmg besh!! kalo asik layan emo mmg asik leleh je la...time beli popcorn ngan air aku mintak tisu tp abis la pulak...tisu tu mmg nk guna bile diperlukan...last2 lap je la kt mana yg patot... dlm cite ni aku n asben asik dok sronot tgk scenematografi dia..lokasi yg menarik...umah design kg tp dlm umah chantek! kaler video yg lembut & chantek...scene kt sawah, stesen ketapi lama...kt tepi laut...
ombak rindu ni adaptasi dari novel ombak rindu, penulis dia fauziah ashari...aku xpenah bace novel ombak rindu sbb xminat sgt baca novel...especially novel yg tebal2 bangatt...buku mahathir yg aku beli aritu pon baru 10 m/s...bg aku better xbace novel sbb baru la suspen xtau ending dia...setahu aku cite dlm novel mmg lagi besh & lain sket dr filem...
izzah (maya karin) ni dari kampung, mak bapak dh xde, dia tinggal ngan sedare dia tp pakciknyer jahat & nk juai izzah...(time ni aku baru msk panggung)...hariz (aoran aziz) lak org kaya tp mcm eksen sket, garang pon ada, baran pon ada, rupe pon ada la....sosial orgnyer...hariz 1st time jmpe izzah kt club & trus minat kt izzah & trus bwk blk...hariz yg gatai sgt kt izzah tp izzah ajak kawen kalo nk kt izzah...so dorg kawen secara rahsie kt siam nun...hariz ni ada girlpren nama mila (lisa surihani) baru blk ovesi & nk jd pelakon terkenal... segarang2 & setegas2 hariz rupenyer ketegaq lagi si mila ni...sume nk ikut ckp mila..mila ni mmg sayang sgt2 kt hariz tp hariz lak kureng sket ngan mila tambah2 hariz mcm dh stat suke kt izzah...mak hariz (azizah mahzan) nk hariz kawen ngan mila sbb dua2 kaya & mcm sesuai berdua...dengan kelembutan & kesabaran izzah lama2 hariz dh makin sayang kt izzah...izzah ni plak ada kawan nama mail (blont palare-ntah betoi ke spelling aku...) ada mcm2 konflik dlm cite ombak rindu...& ada yg kite x sangka...aku maleh nk cite sume...xbesh la nnti...korang p la tgk sendiri...kalo aku mmg pantang org cite sume especially endingnyer...so selamat menonton ombak rindu & sila bawak tisu kalo uols sentimental orgnyer...
oh ye ms aku g kusus kt kl, kwn2 ajak g tgk ombak rindu...so terpaksa la aku tgk lagi...kalini besh sket sbb tgk dr awal sampai abis...kami tgk kt klcc...tgk 2nd time pon ada la menitik ayo mata...  

No comments:

Post a Comment