Friday, April 6, 2012

Nayli & Nebulizer

Jumaat lepas aku amik cuti ganti konon2 nk rehat kt umah la...tp mlm ari khamis cik nayli tdo x bape nk lena... nayli pon bgtau yg dada dia mcm sakit & susah nk bernafas...so ari jumaat jugak la kami ke klinik panel, doc chek dada cik nayli, chek belakang cik nayli & then nayli kena sedut gas @ bahasa scientifiknye nebulizer...nayli relex je kena sedut gas, maybe sbb dh 'dewasa' so nayli x takot sgt ngan alat tu...tingat time cik neesa kena sedut gas @ nebulizer-neesa nangis dari stat pasang topeng gas tu sampai la cabut semula....
nayli ngan papa, nayli dh ready nk sedut gas @ nebulizer...
cik neesa lak main timbang2 berat...berat ke cik neesa? alaaa 12 kilo je....kurang sket dari cik nayli...
nayli, neesa & sapa tu?? papa ke?? cik neesa ada gaya mcm doktor pelatih kannn....
pesakit bergamba ngan 'pesakit'??....oppssss...
ada jugak gamba mama...pandai cik neesa snap...mesti papa yg ajar nie...
cik nayli sedang menggunakan nebulizer @ sedut gas...sedut gas tu cik nayli moge cepat sembuh....kejap je pon...tanye doc kenapa nayli leh jadi semput sesak nafas...tp doc tanya kami blk...emm...aku rase nayli ni ikut aku sbb aku mmg x tahan habuk, mudah 'semput', dulu pon aku penah guna inhaler time study dulu sbb kt hostel bilik jenis open, xde pintu, time aku tdo rupe2nyer aku ditemani oleh seekor kucing di bantal aku...mmg semput aku & kena g spital mlm tu jgk...aku kena asma...guna nebulizer & doc kasik in haler, tp aku x amalkan in haler ni sbb takot 'ketagih'...alhamdulillah lps tu aku beransur pulih.....
abis sesi tu kami banje nayli ikut selera dia...nayli nak kfc...beli chicky meal kfc sbb nk adiah...so g...double o...d...good.......

No comments:

Post a Comment