Tuesday, March 13, 2012

3rd Birthday & Aqiqah Neesa Adlina

Masa 29 jan 2012, kami buat majlis 3rd birthday cik neesa & jugak aqiqah utk cik neesa, aku nk sgt2 buat aqiqah neesa wpon lambat tp nk buat jugak b4 deliver...aku plan utk 3rd baby ni nk buat aqiqah cepat2 maybe time dlm pantang mcm cik nayli dulu supaya x delay mcm cik neesa....ekceli bday neesa 3 tahun ialah pada 18 mac 2012 ni...celebrete awai sbb kalo buat bln ni konfem aku x larat...dh 8 bulan weiiii...
sebagai persediaan aku plan spesel sket iaitu kambing panggang...asik masak kambing kurma je so kite try lain plak...aku dh tanye2 utk aqiqah & xde masalah kalo buat panggang, tempah kambing rm800, upah panggang rm500, jemputan dlm 100 org & mkn nasik tengahari 3 jenis lauk & buah...jadi laa...
a day b4 sembelih kambing, asben p tgk kambing & dorang sembelih kambing, ensem tau kambing cik neesa...x caye tgk bwh ni....

pastu aku teringin nk oder kek spesel utk cik neesa, asik kek segiempat je, google punye google jumpe la org buat kek kt ipoh...feenacakes...aku oder kek & tart, puas ati sbb kek ni mmg kek yg aku idam2kan...ehh mcm bday aku lak...

cantekkan kek bday doll princess neesa...kakak nayli tgk pon mmg la excited so mama pon kena tempah kek princess utk nayli bulan sepuloh nnti...yeaaa! jemputan x ramai sgt...buat kecik2lan je...kul 12.30 baca doa & terus la menjamu selera...majlis kali ni teratur sket aku rs compare too majlis open house & pindah umah last 2 years kot...kelam kabut time tu sbb semua menu masak sendiri...kali ni tempah je....
goodies bag utk budak2...yg stiker pink tu utk gegirl, yg kaler black & white tu utk boy sbb mainan lain2... sapa cepat dia dapat....limited edition...
cik neesa bday girl di samping backdrop yg sgt2 simple maklom la beli last minit...cadangnye nk guna banner @ bunting mcm sebelum2 ni tp asben terlupa daaaaa....
kambing panggang...alahaiii kurus je rase...dh mengecut lps kena panggang...riso aku cukup ke x nie.... kambing baru 2 tahun...mmg la sket je isiknyer kannn...

kalo cmnie nmpk besa sket kambing panggang ku....
antara tetamu sebelum majlis doa oleh ustaz badrul, kawan asben..
lepas doa apa lagi kita makan la...makan kenyang2 tau...ratah kambing panggang tu...nyam..nyam...

lepas makan nasik kite potong kek...iskhhh sayang toii nk potong kek pincess nie...cik neesa bday girl swit je senyum time nk potong kek...siap pakai crown pincess lagi...kakak nayli x nk pakai lak...
my bday girl yg suwitt sgt22...hepi bday cik neesa chinta hatiku...mama papa kakak nayli cayang sgt2 kt kak ngah neesa tau...moga jadi anak yang berjaya donia akhirat ye...aminnn
bday girl kak ngah neesa bersama ngan kakak nayli, dua2 mama papa cayang & chenta tau... 
sebok2 majlis baru pasan yg xde gambo ngan famili ramai2...dh abis majlis dh petang & budak2 pon dh salin baju, baru la free nk bergambo ramai2...makaceh kt asben, mak, adik, abang, kak ipaq, adik ipaq, anak2 buah yg banyak tolong aku time bday & aqiqah cik neesa...tolong buat backdrop tengah2 mlm, tulun tiup belon, tulun sapu sampah, vakum dll la...eh mana mak aku dlm gambo nie??
ni baru ada gamba mak...time bergambo pon nk makan...ye la time majlis x sempat makan ye mak...makaceh mak tolong orang...
bukak adiahhhhhh...yeaaa...makaceh kepada makcik2 pakcik2 yg kasik adiah kt cik neesa...
neesa masham lak bergambo ngan adiah2...ye la kakak amek adiah mainan neesa...baju yg neesa pakai tu pon bj bday pah jah kasik...
tima kasih kt semua tetamu yg dtg, sedare mare, opismet2, kawan2 ku, geng2 asbenku, jiran2 yg meriahkan bday & aqiqah cik neesa....mama hepi sgt22...selesai aqiqah cik neesa yg sekian lama nk buat....akhir sekali jom tgk gambo raja makan tulang kambing sampai licin xde isik...mmg champion lah!!
kannnnn??

No comments:

Post a Comment