Tuesday, November 29, 2011

Nayli Young Equestrian

Lps abis open house upin ipin, kt luar tu ada tmpt naik kuda...saje tanye cik nayli nk naik kuda tak? "NAK!!" so kami pon dengan x sangkanyer begitu berani cik nayli nk naik kuda...cik neesa? "tamauuu...akuttt..."sambil memeluk kakiku...selalunyer naik kuda kt jusco je...kali ni baik kuda real punyer!! teringat zaman dulu2 time kami g medan, danau toba, brastagi kt indonesia...time tu aku pegnent cik nayli, 6 bulan kot usia kandunganku..kt brastagi tmpt kami stay ada kuda2 padi yg leh sewa utk naik...aku mmg tingin nk naik tp apakan daya...yg naik kuda tu asbenku, abangku, kak iparku, adikku & adik ipaqku...kirenyer sume naik la kuda tu kecuali aku & mak aku...jeles betoi...so kesimpulannyer tu sebab la cik nayli berani naik kuda sbb aku ngidam nak naik kuda....(leh terima ke??)...oleh kerana kami baru abis open house raye so cik nayli ngan selambernyer naik kuda pakai kebaya...kire paling anggun la...
ini kuda nayli punyer...nama dia lulu...kuda ini baik...nayli juga baik...
amacam? ada gaya seorang equestrian muda tak? adaaaa kann...
ready to ride!! mama doa banyak2...
nayli dh x sabar...tp awat muka monyok je tu??
yeaaa....nayli 1st round with her horse...
nayli enjoys her riding...mama papa kak ngah neesa tgk je...
asik senget je topi cik nayli...topi kecik xde ke? ke mmg saiz standerd? mama pon tatau...naik kuda ni 2 round je...bayar rm5 kot...dh x ingat..maklom la dh dekat 2 bulan baru nk update...bile dh 2 round baru la nayli meronta2 nk turun...xpa nayli...mama papa kagum dengan keberanian nayli...nnti bile2 leh naik kuda lagi...tp kt ipoh ade ke? tmpt racing kuda ada la..tp utk budak2 leh ke g situ?
sapa2 yg nk tau, event kuda yg nayli naik ni organize by darc denai alam, kelab rekreasi & berkuda, contact no 010-2402606, web darc.com.my (aku amik kt banting tu la...)

No comments:

Post a Comment