Wednesday, November 30, 2011

Pusat Perubatan Ar Ridzuan

Ini 1st entry aku pasal mengandung...aku dh 2 kali checkup kt spital....aku tetap refer ngan doc yg sama & spital yg sama ngan nayli & neesa...selesa ngan doc pompuan...pusat perubatan ar ridzuan pilihan aku...spital ni baru pindah...dulu kt no 9 jalan seruan, 30250 ipoh, lani Pusat Perubatan Ar Ridzuan pindah kt A-1, Greentown Suria,Jalan Dato' Seri Ahmad Said, 30450 Ipoh, bulan mac 2011 pindah rasenyer...no fon tetap sama 05-2421111, wpon dulu bangunannyer agak klasik tp aku tetap p chekup kt situ...mengikut sejarahnye mmber opis aku xde sorang pon yg chekup kt situ & even dorg xtau pon spital tu!

ni la bangunan lama ar ridzuan...gambar from google...wpon klasik & x chantek compare ngan spital2 baru berdekatan tp ia tetap pujaan hatiku...selamat dh dua org anak aku lahir kt sini....
ni plak bangunan baru...amik from blog asben... ;) daftar kt ground floor, pastu naik tingkat satu utk jumpe doc, amik ubat kt bawah...bilik2 aku xtau cmner rupenyer sbb aku blom rasmi...kalo bangunan lama bilik sorg satu & ada gak bilik sharing tp kebanyakannyer dpt bilik sorg satu...tu yg aku ske tu...bab paking keta lak kalo panel kena la byr paking sendiri..kalo byr cash leh la paking free...mintak cop dulu...aku p ari khamis @ sabtu sbb time tu doc raoofah on duty...ada 3 doc o&g, 2 pompuan, sorg laki...nurse2 sume pompuan islam...tu yg besh tu...klinik utk outpatient pon ader...tu kt ground floor...


ms checkup tu doc kata ni pegnent aku ke 4...rase pelik lak...rupenyer doc tetap amik kire wpon penah misscarriage awal tahun dulu...time scan la yg paling besh...rs seronok & bersyukur sgt sbb ada baby dlm perut...mudah2an sumenyer selamat...ms doc scan aku tanyer doc sorg je kan doc...a'ah sorg je...byk kali aku tanyer...bukan sbb ape..mmber opis aku nk dok ckp kembar sbb perut aku beso...ye la baru masuk 4 bulan dh xleh pakai bj kurung...kena pakai uniform pegnent...
ni ubat ms 1st chekup, aku selalu cramp kaki kiri so doc kasik ubat caltrade...kurang la sket cramp...mkn sari sebijik
ni plak obat time 2nd chekup...besar2 ubatnyer...obical & obimin pluz...mkn sari sebijik jgk....
masing2 sonok tgk ubat mama...ni ubat mama ye cayang...bukan cekeletttt...

4 comments:

  1. Assalamualaikum Cik Eynasupian. Saya hamil rasanya dah enam minggu. Anak kedua. Belum pegi check-up mana-mana klinik/hospital pakar lagi. Nak tanya kos untuk Check-up dgn pakar sekali dengan semua vitamin2 yang doc bagi tu jumlahnya berapa ye? Saya kerja kat Greentown Suria satu blok bangunan dengan Ar Ridzuan so bercadang nak check-up kat sana je sebab dekat. Terima Kasih

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam qayyiem..thx for drop by..sy baru je kol hospital tanye psl kos sbb semua kos rwatan sy opis yg cover thru GL, sy stat chekup bile dh 3 bulan ke atas...ok ms 1st chekup kos rm132-ubat,scan & consultation, 2nd chekup-rm160-ubat,scan & consultation...tahniah sbb pegnent & takkeh.. ;)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...Eynasupian
    saya skarang hamil anak pertama dan dijangka bersalin bln nov 2012 ni...saya sedang mencari tmpt bersalin,ada jugak yg mncdgkn Pusat Perubatan Ar Ridzuan ni...sbb kalau boleh mmg nk bersalin ditmpt yg bercirikn Islam dan doktor perempuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam kamalia, tahniah ye dh pegnent, sy mmg dari 1st sampai 3rd anak sume lahir kt ar ridzuan, sy prefer sbb konfem dpt doc pompuan islam & sume nurse2 pompuan islam, kt situ pon xde la crowded sgt, bilik pon selesa, layanan pon ok..dari segi caj kena tanye ngan ar ridzuan, rasenye murah sket kot compare to private hospital yg lain...

      Delete