Friday, November 25, 2011

Open House Upin Ipin @ Space U8

Open house maknanyer ari raye la...xde la lama sgt cite nie..baru sebulan lebeh je lewat...aku xtau la, malehhhhh betoi aku nk update blog yg xseberape nih...story byk tp nk taip tu malehhhhh...
okeh cite pasal open house upin ipin nie mmg seronot...cite dia cmnie...mule2 aku dpt sms pd 12.9.2011 yg bgtau upin ipin akan buat open house pd 1 oct 2011, ari sabtu...aku mmg excited kalo bab upin ipin nie...ingat x aku penah bwk anak2 p karnival upin ipin tu 2 ari berturut2...wpon aku excited tp aku lmbt reply/call upin ipin bgtau aku nk attend...dh 2 3 ari baru aku call...ms tu dorg ckp dh full...kalo nk pon masuk waiting list...dorg amik la no henpon aku...frust di situ...ntah mcm mana 21.9.11 aku dpt call dr upin ipin bgtau ada kosong & leh join utk 3 org...aku bgtau la kami 4 org tp sbb cik neesa kecik lg so leh je join...simpan la no reservation kami....yahoooo yuhaaaa...
1.10.11 kul 11 kami grak ke shah alam...ekceli aritu bukan syawal dh...1 zulkaedah...kami jarang2 g shah alam...open house upin ipin ni dorg buat kt space u8, shah alam...xpenah lg kami dengo tmpt tu...sblm tu aku dh amik alamat open house tu & staf tu ckp kt no 8 persiaran pasak bumi, taman bukit jelutong seksyen u8 40150 shah alam...bile nk kuar hgway kt shah alam tu kami pon taip la alamat tu kt maps gtab...tp mcm xleh trace...terpaksa la pusing2 carik sendiri...nmpk banner space u8 & akhirnye jmpe la space u8...mmg tempat baru..dkt sejam jgk la sesat!!
bile smpai mmg excited...ramai betoi jemputan dia...seronok sbb dpt bwk cik nayli cik neesa jmpe upin ipin lagi...so jom tgk gambo2 yg sempat kami posing & gambo2 kebanyakannyer mcm biasela pejoclicks yg amikkan...
ni la signboard yg tunjuk tmn bukit jelutong, space u8...aku ingatkan kawasan taman la...padahal kawasan yg baru mcm bandar baru la...kami la org ipoh pertama sampai sini kot... ;p 
cepat2...jangan berlengah lagi...pakai kebaya pon xde masalah utk jln cepat2...
nmpk keta exora upin ipin... 
registration, kasik no reservation & dapat goody bag...dapat satu je...sibbaik budak2 x berebut....
ni dlm space u8...besaaaar ruang dlm tu...kedai2 pon mmg xde yg bukak...baru sgt2 tmpt ni...
gamba ngan banner yg besarrr...ada belon keliling koridor atas...cute je tgk...sibbaik cik nayli & cik neesa x mintak belon tu..kalo x papa la kena g amik...
kuda masuk bangunan...untung ko kuda...xde sapa nk marah ko...kuda ni bwk 'org2 red indian' perform utk ptg tu...
ni besh! belon besaaaaaarrr upin ipin...belon besar tp gamba kami kecik je...
yg ni pon besh gak...bergamba ngan big bos les'copaque, haji burhanuddin & hajah ainon, opah upin ipin...sporting je dorang nie...
asben pon nk glamer gak...ni aku amik guna henpon cap samsung...
pemandangan mengadap pentas utama...wpon dh petang tp still ramai org...
 apa yg ada kt situ? cik limah kampung pisang pon nk tau gak...rupe2nyer kt situ mcm bende free leh dpt...ada mami, cekelet, air rebina, corntoz, horlick 3 in 1.....masalahnyer aku amik sket je...rugi toiii...
cik nayli berjaya dptkn air ribena, mamie & horlicks 3 in 1
cik neesa hepi ngan horlicks 3 in 1
sebok ke sana sini, posing sana sini lupe plak yg kami lom mkn lagi!! dh nk dekat pukul 3 time tu...excited smpai lupe makan...menu dia simple je, nasik goreng, ayam goreng upin ipin, bihun goreng...
sambil lunch tgk show api2...femes tul show mcm ni skrg, kt tambun lost world pon ada, kt a famosa pon ada...jgn terbakar sudahhh...
suasana kt meja mkn...mmg ramaii tetamu dia...ye la peminat2 support upin ipin so this is the time upin ipin celebrete the peminat kan?
nampak mcm kenai je...so apa lagi...stop mkn jap & soh asben amikkan gambo ku ngan esma daniel...
yg ni pon kenai gak...nayli neesa xkenai sapa nie...aku tanye dia "fathia darjah berape?"..."nama saya shiela..."...kuang2...fathia tu yg dulu la cik eyna oii...baek je budaknyer...baguih2...jgn eksen2...minat kaler pink kot shiela ni...
nayli & neesa bersama asyiela putri...ni guna henpon mama...
kul 3 ada sesi bergambo ngan upin ipin...kali ni free, xyah bayar & gune kamera sendiri...aku pon bergegas beratur sbb sapa cepat dia dapat...
satu famili bergambo ngan upin ipin...aritu gambo papa xde sbb papa keje...gamba ni gune kamera compact cap olympus...
papa nayli neesa gamba ngan upin ipin...ni gune henpon mama...dlm tmpt tu mmg gelap la...cik neesa takotttt ngan upin ipin...bile tgh berator mmg excited nk bergamba tp kt dlm mengangis!!
sebelum balik soping dulu...beli tabung 1malaysia upin ipin...1 rm20 tau...kena la beli dua...adehhh...
saje nk tunjuk banting space u8 yg besar....kena tunjuk la sbb nk sampai sini sesat xjmpe jln...
kt luar ada tayang cite upin ipin...sempat lepak sat je...pastu balik la...tenkiu upin ipin...open house next year nayli neesa nk join lagi tau....

No comments:

Post a Comment