Wednesday, July 27, 2011

Go Green No Plastic Bag

aku tidak mempunyai hobi yang khusus, masa kecik2 konon minat kumpul setem, beli setem, koyak setem kt envelope & susun elok2 dlm buku setem...hobi tu x berterusan bila dh besar remaja...hobi membaca memang diamalkan masa muda2 remaja dahulu tp bila dh jadi remaja tua ni hobi tu makin kurang pulak diamalkan... mungkin sebab internet makin berleluasa so hobi membaca dh jadi hobi 'surfing'...then aku cuba utk jadikan menjahit sebagai hobi, so aku sanggup beli mesin jahit tp kesudahannya hobi ni masih menjadi tanda tanya kerana mesin jahit yg dibeli masih di dalam kotak belum berbuka!! mak aku mmg tero menjahit so aku harap satu ari nnti aku akan pandai menjahit juga...(aku akan buat satu post pasal kelas menjahit yg aku dh attend)...aku juga cuba utk menjadi seorang yg suka bercucuk tanam tp kt umah aku masih belum mempunyai pasu2 bunga mahupun pasu2 pokok...dh survey tp blom beli...aku cadang nk beli sebelum raya tahun nie...
sejak dua menjak nie aku suka hobi yg luar biasa....hobi yg jrg2 org lain buat...antaranya:
1) mengumpul setem utk tebus dapat frying pan percuma tp kena bayar rm3.90 sahaje
giant - kena kumpul 70 setem, 1 setem rm20 = rm1400 je

sebelum redeem posing dulu..
redeem setem, byr rm3.90 dpt la frying pan cap bialetti
 2) mengumpul reusable beg dan kdg2 sanggup beli brg2 sbb nk beg konon2nya percuma
1st day Minggu Saham Amanah Malaysia kt ipoh baru2 ni
2nd day MSAM - dpt beg lagi..
3rd day MSAM - yg ni beli vitamin ccm dpt la beg..
 3) mengumpul beg plastik yg mmg PERCUMA!!
pegi supemaket, mini market, psr malam..dpt la beg plastik  

4) mengumpul barcode utk dapatkan hadiah percuma...(post akan menyusul bila dh dpt hadiah nnti)...

kesimpulan yang boleh disimpulkan disini ialah aku suka mengumpul benda2 yg boleh menyemakkan rumah aku...sekian.

No comments:

Post a Comment