Wednesday, July 27, 2011

Ubat Semut Yang Simple & Besh!!

Aku mmg geram ngan semut kt umah nie...semut nie jenis kecik2 kaler brown, semut itam pon ada, sampai satu tahap tu aku follow mana semut tu pegi & aku tutup lubang 'rumah' dia, ada sekali tu aku follow mmg jauh, dari wet kitchen ke tmpt dry kitchen ke tmpt meja mkn & last sekali rupe2nyer semut tu lepak kt depan living room....aku pon amik la selotape & tutup rumah dia (salah satu tiles ada lubang kecik)...padan muka!! pastu aku follow lg semut tu merayap area bilik air tingkat bwh...pon aku selotape jgk...lps tu semut2 yg jln jauh2 nie dh berkurangan...sian pulak aku...TAPI....semut2 nie tetap rajin...dia tetap lepak2 kt area wet kitchen...yg paling besh dia suke lepak dlm bekas air masak yg aku takung dlm bekas besar...asik kena buang je air masak tu sbb mcm geli nk minum bile semut dh hurung...so aku simpan air masak dlm bekas tupperware1 litre...aku kena takung air supaya semut nie susah sket nk kena berenang2 sebelum dpt panjat bekas air aku...walaumacammanasekalipon semut nie berjaya gak lepak dlm bekas air masak aku...manis sgt ka air masak itu? sedap sgt kah air masak itu? persoalan ini telah lama menghantui aku...
ubat semut simple & mudah.com
baru2 ni aku p pasar malam nk beli ubat semut..tiap kali pegi pasar mlm selalu lupa...bile dh ingat org jual tu pulak kata 'ubat semut dh abis'...next weeknye aku p lagi pasar malam & kali ni berjaya membeli ubat semut...beli 4 kotak terus, satu kotak lima posen je harganyer...balik je umah trus aku try...ubat ni berbentuk mcm kapur yg sekolah2 dulu guna...sampai 2 batang kapur aku guna...tenyeh kuat2 kt keliling dinding...nampak je semut aku tenyeh...lps 2 3 ari aku tgk semut dh xde @ mmg berkurangan...lega aku!!

No comments:

Post a Comment