Tuesday, September 6, 2011

Badan Anak Gatal-gatal

Mood raye masih ada...lambat tul aku nk uplod gambo...asik tgk gamba kawan2 uplod dlm fesbuk la...dlm blog la...sampai terlupe nk uplod utk diri sendiri...tahun ni aku beraye kt tepeng dulu...ari sabtu lps aku penat lelah mengemas umah kami pon balik la ke tepeng...mlm seblum iaitu ari jumaat, badan cik nayli gatal2...aku pon konpius cmner ntah leh gatal2...maybe sebab kain selimut dia ada binatang menyorok kt situ then gigit nayli...habis naik merah2 & garu2 sampai berbekas badan nayli...mlm tu kami p klinik...amik ubat sapu & sapu la penuh badan nayli...bile blk tepeng still gatal2 lagi...sapu bedak la...sapu obat klinik la...sapu tepung ubi pon ade...penuh badan nayli mcm tepung gomak...
 ni dalam keta from ipoh to taiping...sapu guna obat klinik, kuku pon potong siap2 sebab asik garu je...
kt umah pah tepeng sapu tepung ubi...putih melepak anak ku...obat klinik dh abis...ms sapu tepung ubi tu nayli tunjuk la kt sini gatal...sapu...kt sini gatal...sapu lagi...kt sini gatal...ehhh dh sapu la nayli...
kalo nk sapu obat klinik time nayli jaga mmg susah...kalo sapu tepung ubi nayli x kisah sgt...pelik aku...myb fobia ngan klinik kot....so aku sapu obat klnik time nayli tido...dh sapu sume leh jugak dia garu2 lagi badan...sian nengoknyer...
bile tengahari lagi la naik gatal2 sbb panas...last2 asben g klinik untuk cucuk...bayangkan la dh 4 ari pon still gatal2 lagi...ubat mkn pon makan jugak tp susah nk kasik sbb nayli x suka ubat makan...lps cucuk baru la clear badan nayli & ceria seperti biase...alhamdullillah...

No comments:

Post a Comment