Wednesday, August 3, 2011

Gigi Anak Berlubang

baru2 ni neesa mengadu yg dia sakit gigi...asik tunjukkan gigi dia je...neesa ni mmg kuat mkn sket compare ngan kakak nayli...bab tu memang menyenangkan ati aku sbb dia suke makan tp masalahnyer dh kena sakit gigi pulak...cite bab gosok gigi lak, kak nayli bile dh besar xder masalah sgt nk gosok gigi dia, kdg2 nayli bagi aku gosok & kdg2 nayli nk gosok sendiri...tp xpe yg penting kena gosok gigi...gigi nayli so far penuh & teratur wpon kdg2 ada sikit kuning menawan...
cik neesa most of the time nk gosok gigi sendiri...susah betoi nk kasik berus gigi tu kt aku...mmg la dia gosok tp kt depan je...dh la suke makan cekeletttt, susu pon susu cekelettt....kalo nk susu neesa akan ckp 'nk letttt'...
aritu aku tau yg neesa mkn cekelettt "coklesss" (mcm mane ntah eje..) dh mkn mmg la x gosok gigi sbb gosok time pagi je...pastu dh lama2 tu gigi neesa BERLUBANG!! mule2 aku nmpak itam je...dh lama berlubang la...so bile gigi berlubang cik neesa pon kurang sket mkn, susu pon kurang sbb sakit gigi...sian plak kt adik neesa, aku ada tanyer kengkawan nk wat camner, try surfing tp mcm xder penyelesaian je...last2 aku bwk cik neesa g jumpe doktor gigi
neesa nk jadi doktor gigi la bile besa nnti
percubaan pertama & blom ngamuk...
mule2 sampai aku tanyer doc nk wat cmner so doc ckp kena tgk dulu sbb budak kecik lagi...aku soh neesa dok kt kusi tu & neesa pon dok sbb aku acah2 kalo x kakak yg duduk...pastu doc soh neesa nganga & sempat la chek gigi neesa...mmg berlubang...kiri & kanan...dh lame2 neesa kurang selesa & amuk la sket2...doc tunjukan adiah pon neesa x heran...adiah tu nayli pulak yg dpt...pastu aku soh jugak doc tampal gigi neesa & aku ampu/pegang neesa, berjaya! tampal gigi kanan je sbb yg tu kritikal..bile dlm keta aku tanyer sakit gigi x....adik neesa ckp tak! Alhamdulillah....& adik neesa pon dpt adiah daripada doktor gigi...terima kasih doktor gigi.
ada satu lagi gigi itam...nnti2 la ye..

No comments:

Post a Comment