Wednesday, August 10, 2011

Resepi Telur Bungkus

Semalam nk try masak telur bungkus, bhn2 xcukup so blk opis aku singgah kedai jap beli bahan2..resepi aku simple je & bley la utk tekak aku sendiri, harap2 asben suke la...
resepi telur bungkus:
bahan-bahannyer ialah:
bawang putih bawang merah
daging/ayam yang dicincang kecik2
mixed vegetable
sos cili
sos tomato
sos tiram
gula sesedap rase
garam secukup rase
telur 2 @ 3 bijik 


cecarenyer ialah:
tumis bawang putih bawang merah-
masukkan sos cili, sos tomato, sos tiram-kacau la
masukkan mixed vege, biar lama sket sampai betoi2 masak...
masukkan daging/ayam cincang sampai masak betoi2..
masukkan garam & gula
dikuali berasingan goreng telur yg telah dipukul...lebar2kan telur itu...
then masukkan hasil tumisan daging/ayam tadi
balut & lipatkan telur itu
siap sedia utk dimakan...

aku rase better xyah terbalikkan telur tu sbb bile aku terbalikan utk masakkan dua2 belah telur tp macam susah nk lipat telur tu nanti...
gambo nnti aku upload sbb kamera buat hal...

No comments:

Post a Comment