Monday, August 1, 2011

New Ramadhan New Strategy

Selamat menyambut bulan puasa kepada semua umat Islam, semoge bulan Ramadhan kali ini lebih barakah...apa yg aku nk stori kt sini adalah strategi kami sekeluarga utk mengubah cara pemakanan...hahaha.. baru ari pertama pose dh cite pasal makan2...tiap2 tahun aku & asben mcm org lain jgk yg akan berpusu2 ke pasar ramadhan utk mencari juadah berbuka, kalo kt ipoh nie banyak gak tmpt2 pasar ramadhan, antara yg aku tau ialah kt pasar ramadhan stadium, pasar ramadhan greentown mall, pasar ramadhan medan gopeng, pasar ramadhan klebang & jugak pasar ramadhan manjoi... time bulan pose aku ngan asben akan g opis naik satu keta je, so tiap ptg aku ngan asben akan singgah kt pasar ramadhan-selalunye kami beli kt stadium @ nk dekat g kt manjoi je, pastu trus amik budak2 & blk umah, pastu aku kelam al kabut la masak nasik, nk sembahyang, nk mandi dll...kalo dh lewat tu mmg nasik x sempat kering & berbuka la dengan kurma @ mknn lain dulu...
ramadhan 2010-cik neesa pegang tangan mama
cik neesa senyum kt photograper a.k.a papa
cik neesa pegang kaki mama pulakk...
sebelum ramadhan aku pon tatau pasal pa aku rajin masak, sejak 2menjak ni ptg2 blk umah aku masak utk mkn mlm, dulu2 beli je @ aku x mkn & asben mkn kt luar, ramadhan kali ni aku rase nk masak & asben pon setuju, so sabtu & ahad lepas aku dh beli siap2 bahan mentah & dh proses sume siap2 supaya senang aku nk masak nnti...ms bulan x pose pagi2 biasenye aku g opis trus & ptg baru amik budak2, pagi2 asben yg anta sbb asben x de risau nk punch card mcm aku, so strategi ramadhan kali ini ialah pagi2 & petang2 asben yg hantar/amik budak2 & petang aku trus blk umah utk masak supaya kami sempat makan...kami rase masak lagi puas hati, xde la pening2 kepala nk pilih menu ape ms kt pasar ramadhan, mkn pon lauk fresh panas2...xde la terkena lauk pauk yg 'recycle', beli byk menu pastu x abih mkn...bg mengelakkan kepeningan nk masak ape..aku & asben nk listkan menu2 ape nk dimasak, ayam, daging, udang, sotong...sume ade....kueh mueh je beli, dh boring masak nnti baru la beli...(^_^)v ...
cik nayli ngan mercun pop
x posa!! tangkap dia...
papa, nayli & neesa kt pasar ramadhan stadium
 masak jgn x masak....caiyokkk eyna!

No comments:

Post a Comment