Friday, August 5, 2011

Hari Ini Hari Emosi

Selalunya kalo time sahur, aku ngan asben mkn je sambil amik mood telan nasik...dh la selalu sahur lambat so mkn pon kena laju2 sket..tp sahur pagi td aku on tv, tgk ade cite Kalamulllah kt tv3, cite pasal anak2 yg belaja kt sekolah tahfiz kt selangor, umo muda2 lg, baru 12 thn kot...besh je tgk budak2 tu hafal quran, baca quran dgn penuh alunan...syahdu bangattt...pengetua tahfiz bgtau la antara masalah untuk mengajar budak2 bertuah ni mmg ada terutamanya sebab ada murid2 ni dihantar oleh ibu bapa ke sekolah tahfiz atas kehendak ibu bapa bukannya anak2 tu sendiri, mmg ramai antara kite nk anak yang beriman, aku pon, itu sebab tanggungjawab cikgu2 tahfiz agak berat sbb kena pupuk minat bdk2 ni utk belajar tahfiz, mungkin ada murid2 yg minat sendiri dari kecil & bg yg kurang berminat dari awal tu yg susah sket kot, ketua murid tahfiz ni dh la pandai ngaji, berckp pon pandai, dia cite yg kalo nk menghafaz surah2 tu mmg kena ada "mood", sbb kdg fikir byk masalah, masalah itu la ini la...masalah keluarga la...ayah dh xde...hah mcm tu dia ckp...yg beshnyer ms dengar & tengok dorang mengaji, hafal surah Yasin, aku terharu sampai menitik gak air mata wpon tgh mkn nasik sbb seronok tgk dorg kecik2 dh pandai mengaji, aku mmg sensitip sket bab2 mcm nie, kalo baca @ tgk cite psal anak2 terutamanya kalo ada yg mempunyai anak bermasalah kesihatan, kejayaan anak, cite sedih, mmg keluarlah air mata aku...tp kalo anak aku menangis saje2 idak la pulak aku menangis...itu bikin geram sahaje...

No comments:

Post a Comment