Thursday, August 25, 2011

Suka Bersahur Kerana Dia Bukan Maryam

Bulan pose kali ni aku mmg bersemangat bersahur...so far alhamdulillah masih blom miss sahur & aku arap x miss sahur...mau berkeroncong awal perut aku kalo x sahur...sahur kali ni aku ske bukan sebab ape...cume sebab cite Dia Bukan Maryam...kami bersahur sambil tgk tv...layan nasik & layan tv baru besh...dh seminggu pose baru kami tertekan channel tv9...kami mmg jrg tgk tv9...cite dia bukan maryam...2nd day tgk trus melekat...jalan cerita dia mmg besh...pelakon2 pon mmg sempoi & aku ske cara dorg bwk watak tu...
siti sharizah @ eja
lisdawati
watak utama siti sharizah @ eja sebagai sarah, lisdawati sebagai zaimah, fahrin ahmad sebagai nazir, aqasha sebagai shafiq, watie elite sbg kakak lisda, ziela jalil jadi mak aqasha...eja berlakon sampai aku naek geram ngan watak dia, lisda lak aku kesian dengan watak dia...jadi mangsa keadaan, fahrin pon pandai main watak asben yg sabar & penyayang...aqasha lagi besh dengan watak lelaki yg setia pada pompuan & jenis yg pandai wat lawak & baru frust bercintan, pengarah dia erma fatimah...aku dok heboh kt kawen besh cite nie...member bgtau cite ulangan...hehhhh dh agak dh kalo tayang pagi2 mesti ulang & aku siap warning member jgn bgtau ending...ms aku pose kt kl dulu pon aku ade tgk cite time sahur tp ending xtau sbb ms tu dh nk raye & aku x follow dh...tp kalini wpon sahur kt kg nnti aku still nk lyn cite ni sampai abis...(if not kena tanyer member opis la ape endingnyer...)
fahrin ahmad
aqasha

si eja & lisda kawan baik sekampung...rupe2nyer share boifren iaitu fahrin...ntah mcm mane si lisda beralah & kawen la eja ngan fahrin & dorg dok kt mekah sbb fahrin keje kt mekah...aqasha plak try ngorat lisda tp still lisda x lyn sbb masih frust bercintan ngan fahrin...watak eja nie seorg yg nk dia je menang & mmg keras kepala...sume ckp dia kena ikut...eja wpon dia yg nk sgt kt fahrin mulela rase bersalah sebab keciwakan lisda, eja nazar kalo dpt baby dia nk kasik kt lisda wpon fahrin x setuju...kalo aku jadi asben pon x setuju...kononnyer eja nk tebuskan kesalahan dia kt lisda dgn cara bg baby supaya lisda hepy...lisda pon terpaksa terima...eja berkeras nk kasik baby siap ckp baby 1st je kasik kt lisda & dia sanggup utk beranak setiap tahun! nk dijadikan cerita utk 2nd baby eja selalu miscarriage & wpon bby dh lahir tp meninggal...& sampai satu tahap dia dh xleh mengandung sbb rahim kena buang...lps 6 tahun eja ajak fahrin blk msia sbb nk tgk anak & nakkan anak dia yg nama maisarah...lisda nmpk eja & fahrin depan umah dia so lisda sempat la g umah watie sbb nk sorokkan maisarah...eja berkeras nk tgk anak sbb dia kata tu anak dia & dia ada hak sbb dia ibu maisarah...eja dh lupe yg dia yg kasik budak tu kt lisda...lisda siap kena marah ngan bos, kena buang keje sbb masalah nk jaga anak, mak lisda mmg x kasik dia amik anak angkat...so tiap kali lisda blk kg mmg dia x bwk maisarah...lisda pon kena fitnah sbb org kg nmpk dia ada anak & anggap tu anak luar nikag...lisda siap bergaduh ngan mak dia...tup tup lps 6 tahun eja nk tuntut anak dia...lisda sayang sgt kt maisarah...ye la 6 tahun jage stat eja abis pantang...lisda pon dh makin tegas sbb dia kenai sgt kawan dia yg asik nk menang je & kali ni mmg dia x layan....sahur td eja hampir beralah & dia nk blk mekah, dia mintak kebenaran watie utk amik gambar maisarah utk lpskan rindu...b4 dorg blk lisda sampai depan umah tapi tanpa maisarah....bsok sambung...& bsok aku kena sahur awal kul 5...xsabar nk tau kesudahannyer...

aku yg dh ada 2 anak rase eja at the 1st place x patot selamber je nk kasik anak kt org lain...hanyer sbb konon nk tebus kesalahan sbb dia kawen ngan fahrin......wpon mak angkat tp dorang yg sanggup jage anak & susah payah nk jage anak...kite sedia maklum yg hak anak adalah hak ibu kandung...tp mmg kesian juge kt ibu angkat yg membesarkan budak tu...dalam kehidupan kite skarang mmg byk kes yg anak angkat lebih lebih sayangkan keluarga angkat berbanding keluarga kandung...semua nie sbb anak pon rase lebih dihargai oleh sapa yg jage mereka...

No comments:

Post a Comment